13 Şubat 2013 Çarşamba

Oğlusum 14. ayında


Benim birtanem 14. ayında 

bebeklerin ay ay gelişimlerini blogumda paylasırken neden kendi bebeğimle ilgili paylasımlarda bulunmuyorum dedim.

Bebeğim Neler yapıyor?

Yerde minik bir cisim gördüğünde hemen ağzına alıyor :) ne oldugunu anlamadığı şeylerin hemen tadına bakıyor. Ama iş yemek yemeğe gelince durum aynı değil :) yemeklerin tadına bakmaktan hiç hoslanmıyor. Ağzına alğı şeyi görmediysem Muhammed ağzında ki ne diyorum. hemen ağzını açıyor "aaaaa" o an öyle tatlı oluyor ki... Böylece bebeğim ağzın nerde dediğimde ağzınıda öğrenmiş oldu :)))

Matkap, çekiç, tornavida vazgeçilmezleri arasında (tabi oyuncak) evimize gelen ustalar sayesinde bebeğim matkap sesi çıkarmayı öğrendi:) elinde oyuncagı dızzzz dızzzzz :) diye duvarlarda delik actıgını dusunuyor. :)

tabi sadece oyuncaklarıyla yetinmiyor. sivri cisimler görduğunde "Tıs" diye korktuğunu anlatan oğlum, dün beni tornavida dan korudu :) Alet çantası acık evde vida söküyordum.(bebekle yapılması geren en son sey) oğlum tornavidayi aldı bana "tısss" diyor. :) bebekce demek istiyor ki "bak anne bu sivri bi cisim ellersen canın acır:) " çunku 12.ve 13. aylarda ben ona bunun tehlikeli oldugunu bu sekilde anlatmıstım :)

Yaklasık 1 haftadır en buyuk problemimiz prizler. oğlum 14. aya kadar prize dokunmak istediğince "hayır annecim" derdim hemen vaz gecerdi simdi ısrarla oynamak istiyor. Nerdeyse 16.ayın özelliği olan kuralları zorlama bize erken geldi.

Bu ayın en tatlı gelişmesi ise bebeğim öpmeyi ağrendi yaklasık 20 gundur. hergun beni öpuyor :) tabi ben istersem :) bunu taklit yolu ile ögrendi ama ben buna bayılıyorummmmmmm önce dudakları yanağıma yaklasıyor. öpme sesi daha gec geliyor :)  arada ikisinin aynı anda olduğuda oluyor :)

uyku düzeni ise oldukça farklılık gösteriyor. Gündüz çok uykusu olduğu halde uyumak istemiyor. gözleri minicik olmus ama hala bişileri arastırıp karıstırmakla ugrasıyor:) cok dayanamazsa basını yastıga koyup dinleniyor. Uyutmak istedigimde hemen kalkıp arastırmaya devam ediyor:)


8 yorum:

  1. MaşaAllah Allah nazardan korusun çok şeker...Benimde iki oğlum var...
    Bloğunuzu izlemeye aldım mutlu hafta sonu dilerim...

    YanıtlaSil
  2. amin rabbim sizinkileride nazarlardan korusun blogunuzu ziyaret edeceğim

    YanıtlaSil
  3. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  4. offf ben bizzat tanıştım bu yakışıklıyla:)

    YanıtlaSil
  5. en güzel zamanları şimdi, gelecekte anıya dönüşecek onlarını hepsi, keyfini çıkar Ayşegül'cüm, sevgiler :)

    YanıtlaSil
  6. Meraha ben de 16 aylık bir bebeğim:)
    Annem de bana hatıra kalması açısından yazıyor tesadüfen gördük beğendik ve takip ediyoruz artık:)
    Arkadaşımda çok tatlıymış:)Aynı benim gibi :P

    YanıtlaSil

teşekkürler

"Hayattaki göreviniz sevgiyi aramak değil, sevginin karşısına kurduğunuz engelleri aramak ve ortadan kaldırmaktır." Rumi

Her insanın duygu derinliğinde kendisinden az ya da çok gizlediği, içinde çocukluk dramından parçaların bulunduğu bir gizli odası vardır. ...