9 Mart 2013 Cumartesi

2 yaş Sendromu - Hoşgeldin Minik Ergenim




Nedeni bilinmeyen hırçınlıklar, özgürlüğünü ilan etmeler, kendini yere atmalar, istediğini yaptırana kadar ağılamalar, yapınca da memnun kalmamalar :) daha neler neler? Bu şekilde davranan çocuğu karşısında çaresiz kalan ebeveynlerle çok karşılaşıyorum. Bir çoğunun genel endişesi bu çocuk neden böyle oldu? Bu Çocukla nasıl baş edeceğim?

sakin olun miniğiniz ergenliğe adım attı....

Biz bu döneme 2 yaş sendromu diyoruz. Her ne kadar 2 yaş dense de 1,5 ay ile 3,5 yaşa kadar devam eden yorucu bir dönemdir. Çocuğun bu dönemde anneye olan bağlılığı her ne kadar devam etse de bende kendimi ifade edebiliyorum

Gelelim bizim minik paşaya
Evet bizim paşada bu döneme yavaş yavaş adımını atıyor. Dün annesi, dedesi ve babası ile yemekteyiz. Bizim paşada sebebini anlamadığımız bir huzursuzluk var. Beni kaldırıyor olmuyor, babasını kaldırıyor olmuyor. Sonunda anneannesini kaldırdı ve onun yerine sandalyeye oturdu :) hem de ne oturmak öyle bir yerleşiyor ki ... artık ben sizin gibi oturacağım bana da sizin sandalyenizden getireceksiniz der gibi bir hali var. :) o an onu yememek için kendimizi tuttuk tabi ki :)
ve bugün....
bugün fırçayla oynamak istedi. üç kısmı çok temiz olmadığı için çıkarmak istedim. O an olanlar oldu :) öyle bir yaygara kopardı ki... Anneciğim istediğini biliyorum ama sana bunu sana veremem dedim ve yanına yaklaştım. kendini yere attı. tam  bir protesto hali.... ilk kez onu bu kadar hırcın görüyordum. ve o an içimden hoş geldin minik ergenim dedim. :)
Bu Konuda neler yapabilirsiniz ile ilgili yazılarım olacak…

devam edecek.....:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

teşekkürler

"Hayattaki göreviniz sevgiyi aramak değil, sevginin karşısına kurduğunuz engelleri aramak ve ortadan kaldırmaktır." Rumi

Her insanın duygu derinliğinde kendisinden az ya da çok gizlediği, içinde çocukluk dramından parçaların bulunduğu bir gizli odası vardır. ...