5 Mart 2013 Salı

“Ah dedim geçti”




“Ah dedim geçti”

Kültürümüzden mi geliyor, yoksa annelik duygusunun verdiği bir savunma mekanizması mıdır bilinmez sık duyduğumuz bir kelimedir “ah dedim geçti” Çocuğu yere düşen ya bir tarafını çarpan annelerin kurtarıcısıdır bu cümle. Kendiniz kullanmasanız bile etrafınızda mutlaka duyduğunuz bir cümledir.



Geçen gün oğlum minderde yuvarlanırken dengesini kaybetti, basını yere çarptı. Onun o ağlayışını görünce dayanamadım ve içimde ki anne harekete geçti ve basını vurduğu yere “ah çocuğumun canını acıttın” cümlesi çıkıverdi ağzımdan. Bu tür cümleler hep rahatsız etmiştir beni ama o an engel olamadım kendime ve sustum. Ağlaması kesilen oğlum kucağımdan indi ve başını çarptığı yere koştu ah ah ah diye vurmaya başladı. Beklide terapist olmanın en iyi yanı yaptığın hataların farkında olman ve tekrarlamak için gayret sarf etmen.



Bu cümle çok basit gibi dursa da gün içinde çok kullanılır. Peki bu sık sık söylenen cümle çocuğun karakterine nasıl etki eder. İçerik olarak incelediğimizde direk karşı tarafın suçlandığı bir tutum içerisinde oluyorsunuz. Çocuk sizin bu tavrınızı görünce oda buna eşlik ediyor. Kendisinin bu olayın gerçekleşmesinde hiç katkısı yokmuş izlemi veriyor. İlerleyen yaşlarda çocuğunuz olaylar karşısında sorumluluk almıyor ve hatasını kabul etmiyorsa bu tutumuzun etkisi olacağından şüpheniz olmasın.




Bunun yerine canı acıdığında çocuğumuza nasıl davranmalıyız?



  1. Yaşadığı acıyı anladığınızı belirtebilirsiniz.
  2. Nerden nasıl düştüğünü sakince sorabilirsiniz. Bazen cevap almasınız da sakinleşecektir.
  3. “Tamam şuan acıyor ama birazdan geçecek” gibi pozitif cümleler kurarak onu rahatlatın                                                                                   
    Psikolog Ayşegül Karaoğlan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

teşekkürler

"Hayattaki göreviniz sevgiyi aramak değil, sevginin karşısına kurduğunuz engelleri aramak ve ortadan kaldırmaktır." Rumi

Her insanın duygu derinliğinde kendisinden az ya da çok gizlediği, içinde çocukluk dramından parçaların bulunduğu bir gizli odası vardır. ...